vrijdag 7 maart 2014

Week 4 - nieuwe schetsen


In de lessen van week 4 kregen we enkele speerpunten waar we uit konden kiezen. Toen ik ging kijken waar mijn app met de snel lijst bij zou kunnen horen, vond ik dat ik niet echt een duidelijke speerpunt had.

Ik ben daarom gaan kijken hoe ik mijn app interessanter kon maken. Ik vind het zelf altijd erg leuk als ik in een app tegen mijn vrienden kan strijden (ik zoek vaak spelletjes die ik tegen mijn vrienden kan doen, anders download ik ze niet).
Ik bedacht dat ik dit wel in mijn app zou kunnen verwerken.

Ik heb voor de speerpunt: Social framework gekozen, gemixt met challenge en fun

Bij deze magnetron app kun je je vrienden toevoegen, en zo een eigen vriendenlijst maken. Iedereen krijgt een eigen user profile.
Door middel van bepaalde dingen in de magnetron te doen krijg je punten, in het begin moet je kiezen wat voor soort product je er in doet (bijv. vloeistof, vlees, vis etc.). Wanneer het product klaar is krijg je een aantal punten er bij.
Maar waar het vooral om draait, zijn de challenges/achievements. Je kunt steeds verschillende challenges vrijspelen, en hiermee een badge krijgen en extra punten behalen.
Zo kun je bijv. als je 10 x vloeistof in de magnetron hebt gedaan de 'Liquid Master 1' badge krijgen, die goed is voor bijv. 100 punten.

In de app is een ranglijst van al je vrienden, je kunt zien wie er bovenaan staan qua punten, en wie er bovenaan staat met de meeste achievements/challenges.

In de volgende schetsen heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk schermen snel uit te werken, en hierbij heb ik gezocht naar goede vormen en goede manieren van plaatsing op het scherm. Ik ben ook vooral gaan nadenken over opties op het scherm, welke opties moeten er bij komen ?










Geen opmerkingen:

Een reactie posten